|
Rozwiązywanie zadań dotyczących obliczeń procentowych
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2793 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Opracowała Krystyna Wysocka
TEMAT: Rozwiązywanie zadań dotyczących obliczeń procentowych.
Cele ogólne: - utrwalenie wiadomości dotyczących obliczeń procentowych - kształtowanie umiejętności: • sięganie do wiedzy opanowanej wcześniej • posługiwanie się językiem matematycznym • praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności - wykorzystywanie wiedzy do rozwiązywania nowych problemów
Cele szczegółowe:
Uczeń: - zna i objaśnia pojęcie procentu - zamienia ułamki na procenty i odwrotnie - stosuje obliczenia procentowe do rozwiązywania zadań - odczytuje niezbędne informacje z tabeli i wykorzystuje je w konkretnej sytuacji praktycznej - zna zasady zaokrąglania liczb
Metody i formy pracy:
- dyskusja dydaktyczna - forma zbiorowa - praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
- domino procentowe ( załącznik nr1 ) - karty pracy ucznia ( załącznik nr 2, załącznik nr 3 ) - kalkulator
Przebieg lekcji:
1. Część wstępna: Zapoznanie uczniów z celami ich pracy podczas lekcji. Uwrażliwienie dzieci na istotę i znaczenie w życiu codziennym umiejętności wykorzystania obliczeń procentowych np.: kredyty bankowe , lokaty .
2. Przypomnienie i powtórzenie podstawowych wiadomości o procentach: Nauczyciel kieruje do uczniów pytania:
- „Co to jest procent ?”
- „ Jak zamieniamy procent na liczbę i liczbę na procent?”
Nauczyciel rozdaje domino matematyczne (załącznik nr 1) -uczniowie w ławkach układają domino- za każdą dobrze ułożoną „ kostkę ״ otrzymują 1 punkt, mogą korzystać z podpowiedzi kolegi- wtedy dzieli się punktem z podpowiadającym
- „ Jak obliczamy procent danej liczby?” Nauczyciel podaje treść zadania , które uczniowie rozwiązują w pamięci:
„ Rodzina Jabłońskich produkuje dziennie przeciętnie 6 kg śmieci, z czego 25 % stanowi makulatura. Ile kg makulatury znajduje się w tych śmieciach?”
3. Praca indywidualna uczniów polegająca na odczytywaniu danych z tabel dotyczących stanu czystości wód w Polsce ( załącznik nr 2 ) i wykorzystaniu ich do rozwiązania zadań ( załącznik nr 3 )
Uczniowie rozwiązują zadania w dowolnej kolejności.. Nauczyciel ukierunkowuje pracę niektórych uczniów. Po upływie ustalonego czasu uczniowie przedstawiają rozwiązania.
4. Samoocena ucznia pod kontrolą nauczyciela
W trakcie lekcji uczniowie otrzymują punkty za każde prawidłowo rozwiązane zadanie, a następnie sumują wszystkie zdobyte w czasie lekcji punkty. Uczeń , który zdobył ponad 50 % możliwych do zdobycia punktów , otrzymuje + , ci co zdobyli powyżej 90 % , oceny bardzo dobre.
5. Nauczyciel rozdaje kartki z pracą domową ( załącznik nr 4 ) i wyjaśnia w jaki sposób należy rozwiązać zadania.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|